امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

دستگیری سارقانی که طی ۳۰ روز از ۲۳ باغ‌ویلا در مشهد سرقت کردند

  • کد خبر: ۱۷۳۶۴۱
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
دستگیری سارقانی که طی ۳۰ روز از ۲۳ باغ‌ویلا در مشهد سرقت کردند
رئیس پلیس مشهد می‌گوید: چهار متهم یک پرونده تاکنون به ۲۳ فقره سرقت از باغ‌ویلا‌های بدون تجهیزات ایمنی و امنیتی طی یک ماه گذشته از روستا‌های محدوده جاده کلات اعتراف کرده‌اند.

محمدحسن سیرجانی | شهرآرانیوز؛ امروز سارقان هم شستشان خبردار شده که باغ‌ویلا‌های بیرون شهر مورد‌های اکازیونی برای سرقت هستند. ملک‌هایی که اغلب دارای لوازم با ارزش‌اند و هرازچندگاهی پروخالی می‌شوند. صاحبان این باغ‌ویلا‌ها بیشتر ساکن شهر هستند و هر پنجشنبه، جمعه به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند و همین فاصله زمانی رفت‌وآمد، خطر سرقت را افزایش می‌دهد.

روزی نیست که گزارش سرقت از باغ‌ویلا‌هایی که همگی مبله هستند و از شیرمرغ تا جان آدمیزاد در آن‌ها یافت می‌شود، به پلیس اعلام نشود. اگرچه بار‌ها گزارش‌های پیشگیرانه‌ای را در شهرآرا درباره ایجاد بسته‌های امنیتی باغ‌ویلا‌ها از زبان مسئولان انتظامی و قضایی منتشر کرده‌ایم، اما همچنان افرادی یافت می‌شوند که با سهل‌انگاری دراین‌رابطه، زمینه ارتکاب جرم را برای سارقان به وجود می‌آورند و یک پرونده بر حجم زیاد پرونده‌های سرقت اضافه می‌کنند. درست شبیه مالکان ۲۳ باغ‌ویلای اطراف مشهد که در یک ماه گذشته از سوی یک گروه مجرم سابقه‌دار هدف سرقت قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد در توضیح جزئیات این پرونده می‌گوید: از اواسط خردادماه امسال، در پی اعلام گزارش سرقت‌های سریالی از باغ‌ویلا‌ها در محدوده جاده کلات، موضوع به‌طور ویژه در دستورکار گروهی از مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ احمد نگهبان می‌افزاید: مأموران ما در بررسی یکی از باغ‌ویلا‌های موردنظر در روستای فرخد، دریافتند که سارقان شبانه بانفوذ به داخل محل، لوازم باارزش شامل در و پنجره، کابینت، سینک ظرف‌شویی، آهن‌آلات، کابل‌های برق، پمپ آب، کف‌کش، لوازم باغبانی، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری و دیگر لوازم‌خانگی به ارزش تقریبی یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را سرقت کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان می‌کند: مأموران دایره تجسس کلانتری خلق‌آباد که رسیدگی به این پرونده را در دستورکار خود قرار داده بودند، ضمن اثربرداری از چند محل این سرقت‌ها، اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد یک دستگاه پراید ۱۱۱ در حوالی این باغ‌ویلا پرسه می‌زده است. مأموران بلافاصله با استفاده از شماره پلاک انتظامی، مالک خودرو را که فردی سابقه‌دار است، شناسایی و دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه این فرد، بخشی از اموال مسروقه و خودرو پراید ۱۱۱ که برای سرقت استفاده شده بود نیز کشف شد. متهم که مردی سی‌ودوساله است در بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و به سرقت از باغ‌ویلا‌ها با همدستی دو نفر دیگر و فروش اموال مسروقه به فردی مال‌خر اعتراف کرد.

سرهنگ نگهبان می‌گوید: در ادامه طی عملیات ضربتی، مأموران پلیس دو عضو دیگر این باند را حوالی ساعت ۵ بامداد دیروز در حال انتقال اموال مسروقه به داخل انبار ضایعاتی فرد مال‌خر شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از این انبار تعداد درخور توجهی لوازم مسروقه که از باغ‌ویلا‌ها سرقت شده بود، کشف و یک دستگاه پراید ۱۱۱ دیگر به همراه یک دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها استفاده می‌شد، کشف و توقیف شد.

رئیس پلیس مشهد می‌گوید: چهار متهم این پرونده تاکنون به ۲۳ فقره سرقت از باغ‌ویلا‌های بدون تجهیزات ایمنی و امنیتی طی یک ماه گذشته از روستا‌های محدوده جاده کلات اعتراف کرده‌اند. همچنین سرکرده این باند سرقت، یک جوان بیست‌ویک‌ساله تبعه خارجی است که به همراه پدرش و دو عضو دیگر این باند در ساعات بامدادی نقشه شوم خود را عملی می‌کرده است. متهمان همگی اعتیاد به مواد مخدر دارند که برخی اوقات برای تأمین مواد مصرفی دست به این سرقت‌ها می‌زده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->